Marketing & Promotie

Het stimuleren van de vraag

Het ontstaan van kalfsvlees vindt zijn historie in het verwaarden van bijproducten uit de melkveehouderij. Immers, een koe levert geen melk, als zij niet elk jaar kalft. Inmiddels is kalfsvlees in tal van landen een veel gevraagde, gewaardeerde delicatesse. Niet in het minst door de marketinginspanningen van de VanDrie Group. Een inspanning die nog altijd voortduurt. Immers, afnemers stellen steeds meer en andere eisen; bovendien per land vaak verschillend. Dankzij het integratieconcept van de VanDrie Group wordt de ontwikkeling op de markt niet alleen op de voet gevolgd, maar wordt deze ook gestimuleerd in productontwikkeling, logistiek en service. Alle inspanningen hebben geleid tot diverse onderscheidingen, waaronder winnaar Logistiek Prijs 2005 (Safety Guard) en een eervolle vermelding in de nominatie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

Export naar meer dan 50 landen

Met Europa als belangrijkste afzetmarkt exporteert de VanDrie Group haar eindproduct kalfsvlees alsmede de kalvermelkpoeder naar meer dan 60 landen over de hele wereld. Binnen enkele uren tot enkele dagen na bestelling heeft de afnemer het gevraagde in huis. Zowel over land, over zee als door de lucht wordt zorgvuldige aflevering gegarandeerd; voor een deel door het eigen transportnetwerk van de VanDrie Group. Het kalfsvlees wordt volgens de wensen van de klant in de vorm van karkassen of karkasdelen aan de haak en verse of diepgevroren producten, voor slagerij en consument, gevacumeerd, verpakt in dozen of kratten uitgeleverd.

Productvoorlichting

Kalfsvlees is door zijn fijne structuur en verfijnde smaak een gewaardeerde delicatesse. Bovendien licht verteerbaar en met een hoge voedingswaarde. Daarmee voldoet het volledig aan alle eisen van de kritische kok en de consument over de gehele wereld. De VanDrie Group Marketing & Communicatie afdeling rekent het zich tot haar taak de bijzondere kwaliteiten van gecontroleerd kwaliteitskalfsvlees op alle mogelijke manieren onder de  aandacht te brengen van de consument. Onder andere met winkelacties, receptuurontwikkeling en promotieactiviteiten. Voor tal van activiteiten wordt samengewerkt met winkelketens, de betere restaurants en opleidingscentra voor vlees en voeding.